×

Muffinki, które potrafią nawet moje świetlicowe dzieci

Przepis ten mam jeszcze z dawnych czasów od mojej koleżanki Joanny, 
która była mistrzynią w pieczeniu muffinek.  Potrafiła wyczarować je 
w niezliczonej ilości smaków i z mnóstwem różnych dodatków. 
Przepis przekazałam moim świetlicowym dzieciom, które wielokrotnie z niego korzystały... i wierzcie, naprawdę sobie świetnie radziły😀


Składniki:
  • 250g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 2 jajka
  • 100g cukru
  • 1 aromat waniliowy 
  • 1 szklanka mleka
  • 6  łyżek oleju
  • 2 łyżki kakao (do wersji mieszanej)
Wykonanie:
Piekarnik nagrzać do 200 stopni C.  W makutrze roztrzepać jajka z cukrem, dodać mleko, olej, aromat. Następnie mąkę i proszek do pieczenia. Wszystko dokładnie miksujemy. Foremki wyłożyć papilotkami i wlać ciasto na muffinki. Piec 20 min w temp. 200 stopni C. W wersji z kakao odlewamy połowę ciasta do miski i wsy- pujemy kakao. Miksujemy do uzyskania jednolitej konsystencji. Ciemne ciasto wlewamy do papilotek na zmianę z jasnym.

Moje dzieci z ciekawością sięgały po muffinki, które same zrobiły, 
bo zastanawiały się jak smakują😉


Szymonek nie mógł się doczekać, chociaż Gabrysia robiła co tylko mogła, aby muffinki jak najszybciej znalazły się w piekarniku😀

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Sielskagosia , Blogger