×

Ogórki kanapkowe, czyli ostatnie starcie z ogórkami

 
Nadają się na kanapki, do hamburgerów... przepyszne😋
Dzisiaj poszłam do ogródka wyrwać pnącza ogórków, bo to przecież już wrzesień. Jednak jak zaczęłam, okazało się że muszę iść po wiadro i zaczęłam do niego wrzucać ogórki, które jeszcze kryły się pod liśćmi. Kiedy skończyłam... wcale nie byłam szczęśliwa, bo przede mną stało wielkie wiadro i micha ogórów. ...A ja przecież miałam już nic nie robić, tzn. żadnych przetworów😀 Ale cóż... żal mi się ich zrobiło i postanowiłam zrobić... ogóreczki na kanapki😋 

Ogórki kanapkowe


   SKŁADNIKI:  

  • dowolna ilość ogórków o zbliżonej wielkości (mogą być większe)
  • gorczyca
  • pieprz czarny ziarnisty
  • ostre papryczki lub po pół łyżeczki papryki ostrej w proszku na słoik

   ZALEWA:   
  • 5 szklanek wody
  • 1,5 szklanki cukru
  • 1 szklanka octu 10%
  • 2 łyżki soli
  • 3 łyżeczki curry
  • 1 łyżeczka kurkumy

   WYKONANIE:   

Ogórki obrać i dokładnie umyć. Pokroić wzdłuż na cienkie plasterki. Starajcie się tak pokroić ogórki, aby zachowały kształt warzywa. Będzie to ułatwieniem podczas wkładania do słoików, będą idealne do położenia na kanapki i do wykorzystania np. do hamburgerów. Do czystych, wyparzonych słoików wrzucić 1 łyżeczkę gorczycy, 3 ziarna ziela angielskiego i kilka ziaren pieprzu. Pokrojone ogórki poukładać ciasno w słoikach. Składniki zalewy zagotować. Gorącym płynem zalewać ogórki. Dokładnie zakręcić. Wstawić do garnka, na dnie którego jest położona ściereczka. Zalać gorącą wodą do 3/4 wysokości i pasteryzować 5 minut od chwili zagotowania się wody. Wyjąć i zostawić do ostudzenia.

TU WYDRUKUJESZ ETYKIETY NA SŁOIKI:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Sielskagosia , Blogger