×

Świąteczna nalewka mandarynkowa pachnąca śwętami



Świąteczna nalewka mandarynkowa

Mandarynki to niekwestionowany symbol Świąt Bożego Narodzenia. W dzieciństwie należało do tradycji wkładanie tych pachnących cytrusów do prezentowych paczek wraz z garścią orzechów włoskich.  Teraz są wspomnieniem tych cudownych rodzinnych świąt,  magicznych. 

W tym roku wykorzystałam je do sporządzenia mandarynkowej nalewki. Połączyłam je z z korzennymi przyprawami, które nieodzownie kojarzą się ze świętami. Przygotowanie nalewki zajęło tylko kilka chwil, a teraz pozostaje mi już tylko czekanie aż wszystkie składniki wymieszają się ze sobą i przesiąkną aromatem. Potem wystarczy już tylko zlać ją do butelek i rozkoszować  nią w zimowe wieczory.



  SKŁADNIKI:  

Na 2 litrowy słoik

  • 17-20 mandarynek
  • 1 pomarańczę
  • 3 laski cynamonu
  • 12 całych goździków
  • 3 gwiazdki anyżu
  • 1/2 szklanki brązowego cukru
  • 1/2 szklanki miodu
  • 600ml czystej wódki ( u mnie sprawdzonego bimbru)

  DODATKOWO:  
  • można dodać kilka ziarenek kawy lub kilka kropel ekstraktu (aromatu) kawowego 





   WYKONANIE:   

 Owoce sparzyć wrzątkiem i dokładnie wyszorować. Pomarańczę obrać ze skórki i pozbawić białej błonki, pokroić owoc w plastry lub podzielić na cząstki. Z mandarynek odkroić "dupki" i pokroić w grube plastry. 1/3 ilości mandarynek włożyć do wyparzonego słoja, dodać laskę cynamonu, gwiazdkę anyżu i kilka goździków. Włożyć kolejną warstwę mandarynek i plastry (cząstki)  pomarańczy oraz kolejną porcję przypraw i tak do wyczerpania składników. Zasypać całość cukrem i dodać miód. Zalać całość wódką. Ja zalałam wszystko bimbrem, który mam ze sprawdzonego źródła i już nieraz go wykorzystywałam do nalewek. Doskonale się sprawdza. Zakręcić słoik. Odstawić w zacienione miejsce na 4-6 tygodni, potrząsając słoikiem co kilka dni. Zlać nalewkę do butelek.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Sielskagosia , Blogger