×

Ketchup z papryki

Czyli boski rarytas mojej sąsiadki Kasi



Przepis do którego wracam co roku, bo na stałe zagościł na naszym stole.
Dostałam go od mojej sąsiadki Kasi w lipcu 2018😀
Była sobota a ja miałam w tym dniu już nic nie robić, ale mój mąż wrócił właśnie od sąsiadów z rękami pełnymi słoików... i już od drzwi powiedział:
"musisz spróbować tego ketchupu... jest boski!". Cóż, spróbowałam... naprawdę był BOSKI... a już na pewno o niebo lepszy od kupnego.
Na szczęście paprykę oraz mamę do pomocy miałam w domu, więc niewiele myśląc zabrałyśmy się do pracy... i tak powstał... i nasz BOSKI ketchup 😂 

Ketchup z papryki

   SKŁADNIKI:  

  • 3 kg papryki
  • 1/2 kg cukru
  • 3 łyżki soli
  • 1/2 szkl. oleju 
  • 1szkl.octu
  • 3 słoiczki koncentratu pomidorowego
  • 3 listki laurowe
  • kilka ząbków czosnku
  • 3 łyżki chilli (nie miałam więc dałam ostrą paprykę

   WYKONANIE:   

Paprykę oczyścić, zmielić przez maszynkę, włożyć do garnka, dodać cukier, 2 łyżki soli i olej. Gotować 15 minut. Następnie dodać, ocet, przecier, liście laurowe, 2 łyżki chilli i czosnek przeciśnięty przez praskę. Wymieszać, gotować 10 minut. Ja nie mieliłam papryki, tylko pokroiłam ją na 4 kawałki i na końcu gotowania zblendowałam razem ze wszystkim 😁 Nalewać do wyparzonych słoiczków pasteryzować 8 minut od zagotowania się wody. Moja rodzina przetestowała już ketchup na grillu.

TU WYDRUKUJESZ ETYKIETY NA SŁOIKI:

1 komentarz:

Copyright © Sielskagosia , Blogger