×

Z moją Łatką



Z moją Łatką

Kot jako najlepszy przyjaciel człowieka
 

Wiele osób na świecie ma zwierzęta domowe, często są to koty. Przez wielu odbierane są jako fałszywe, niewierne, pozbawione jakichkolwiek uczuć futrzaki, które pozostawiają brud w całym domu i są niepotrzebne. Owszem, są to tajemnicze stworzenia lubiące żyć w samotności i niepotrzebujące ciągłej uwagi człowieka. Jednak koty nie są takie, za jakie są uznawane przez większość ludzi. Do dziś walka z myszami i szczurami to dla wielu ludzi podstawowa kocia zaleta, nie tylko na wsi, ale także w miastach. Kociaki chronią również ludzi przed różnorodnymi owadami. Mają doskonały węch i wyczuwają zagrożenie pożarem. Swoim zachowaniem ostrzegają i ratują ludzi przed tragedią. 




Łatka - mój kochany terapeuta

Odkąd zachorowałam w 2017 roku, tzn. chorowałam całe życie, tylko nikt nie wiedział, przede wszystkim ja nie wiedziałam, więc od największego i najgroźniejszego ataku moja Łatka była ze mną. Zachowywała się jak matka, przyjaciółka, pocieszycielka, lekarz...  Do tej pory ilekroć siadam czy idę się położyć ona zaraz jest przy mnie... zawsze była.




Musicie wiedzieć, że posiadanie kota jest właśnie wskazane ze względów zdrowotnych. Ich towarzystwo zmniejsza ryzyko zawału i udaru. Koty są wspaniałymi terapeutami:
1. Ich mruczenie ma wpływ na ciśnienie krwi i poprawę nastroju
2. ślina pomaga w szybszym gojeniu się ran na ciele
3. a ich długotrwałe drzemki w ciągu dnia dobrze wpływają na pamięć i kreatywność
4. ich spokój i umiejętność opanowania stresu może nas wiele nauczyć, a zabawa z nimi sprawić radość i szczęście

A co najważniejsze, 
koty potrafią kochać swojego opiekuna równie bezgranicznie i bezinteresownie 
jak psy, co da się zauważyć po ich przymilaniu się i spędzaniu czasu razem. Jeśli opiekun będzie odwzajemniać uczucie, można mieć pewność, że wraz ze swoim pupilem są najlepszymi przyjaciółmi.




Łatka i Milka

Teraz bardzo często leżą ze mną 2 kotki, które mamy, czyli łatka i Milka. Ta druga jest bardziej kotem mojego męża niż moim he he. Oboje nie wyobrażamy sobie bez nich naszego domu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Sielskagosia , Blogger